Kiara

Nuorten pianistien konsertit 2021: Kiara Torres Niva

Kevään 2021 nuorten pianistien konserttisarjassa esiintyi lauantaina 8.5. Kiara Torres Niva. Konsertti oli Rovaniemen kirkossa klo 19.00. Konsertti striimattiin suorana Lapin pianoseuran Facebook-sivulla.

Kiara Torres Niva (s. 2005) aloitti pianonsoiton 5-vuotiaana Lontoossa. Suomessa hänen opettajinaan Lapin musiikkiopistossa ovat olleet Agnes Diószegi ja Katri Säkö-Arias. Hän on osallistunut Arctic Piano Fest 2018 -katselmukseen, Nuorten Chopin 2019 -tapahtumaan sekä Janne Mertasen mestarikurssille. Kesällä 2021 hän esiintyi nuorten Luosto Classic -tapahtumassa orkesterin solistina. Kiara pitää Mozartin musiikista, luonnontieteistä ja lukemisesta.

Illan konsertissa kuultiin ensin J. S. Bachin Preludi ja fuuga c-molli (DWK1), sitten 1.osa Ludwig van Beethovenin pianosonaatista op. 13 ja lopuksi virtuoosinen Andante Maestoso Tsaikovski-Pletnevin konserttisarjasta Pähkinänsärkijä.