Jenna Körkkö ja Emilia Heikkilä

Nuorten pianistien konsertit 2019: Jenna Körkkö ja Emilia Heikkilä

Konsertti Rovaniemen kirkossa ma 20.5.2019 klo 19.00.

Nuorten pianistien konsertit on Lapin pianoseuran uusi toimintamuoto, jonka tarkoitus on järjestää konsertteja opinnoissaan pitkällä oleville nuorille lappilaisille pianisteille.

Ensimmäisessä nuorten pianistien konsertissa esiintyivät Lapin musiikkiopiston pitkäaikaiset oppilaat Jenna Körkkö ja Emilia Heikkilä. Molemmat pianistit ovat suorittaneet pianonsoitossa musiikkiopistotason tasosuorituksen erinomaisella arvosanalla, Emilia vuonna 2016 ja Jenna vuonna 2017. Kesään 2019 saakka he opiskelivat pianonsoittoa Lapin musiikkiopistossa Maiju Roineen oppilaina. Musiikkiopisto-opintojensa päätteeksi pianistit esittivät omassa konsertissaan Rovaniemen kirkossa soolopianoteoksia sekä nelikätisiä sävellyksiä.

Ohjelma:

Antonin Dvořák: Slaavilainen tanssi e-molli op.72 nro 2.

J.S.Bach: Ranskalainen sarja G-duuri, osat Allemande, Sarabande & Courante

Jean Sibelius: Kapriisi op.24 nro 3

Jean Sibelius: Romanssi Des-duuri op.24 nro 9

Johannes Brahms: Rapsodia h-molli op.79 nro 1

Edvard Grieg: Norjalainen tanssi op.35 nro 1

Lapin pianoseura järjesti nuorten pianistien konsertin yhteistyössä Rovaniemen seurakunnan kanssa. Konserttiin oli vapaa pääsy ja yleisöä oli noin 100 henkilöä. Lämpimät onnittelut Jennalle ja Emilialle upeasta konsertista!