Mackenzie Melemed

Arctic Piano Fest 2019: Pianotaiteilja Mackenzie Melemedin pianoresitaali 6.10.2019 klo 19.00 kulttuuritalo Korundissa

Yhdysvaltalaispianisti Mackenzie Melemed voitti ensimmäisen palkinnon neljännessä kansainvälisessä Maj Lind -pianokilpailussa Helsingissä elokuussa 2017. Soittotaitonsa lisäksi Melemed hurmasi suomalaisyleisön säteilevällä esiintyjäpersoonallisuudellaan sekä erityisellä Suomea kohtaan tuntemallaan kiinnostuksella - hän jopa antoi voittonsa jälkeen haastatteluita suomen kielellä.

Vuoden 2000 jälkeen tämä energinen nuori pianisti on soittanut yli 600 konserttia. Hän sai ensikosketuksensa pianoon nelivuotiaana, ja intohimo soittamiseen syttyi välittömästi. Melemed on palkittu monissa kilpailuissa, kuten Hamamatsun ja Iowan kansainvälisissä pianokilpailuissa.

Musiikin maisteriksi valmistunut Mackenzie Melemed viimeistelee opintojaan New Yorkin Juillard-musiikkikorkeakoulun vaativassa kaksivuotisessa diplomiohjelmassa mm. Emmanuel Axin johdolla.

Rovaniemen konsertissaan Melemed soitti seuraavan upean ohjelman:

J. S. Bach: Ranskalainen sarja nro 5

1. Adagio con rubato
  2. Presto

R. Schumann: Sinfoniset Etydit Op.13

Resitaali Korundi-salissa su 6.10.2019 klo 19.00. Lapin musiikkiopiston oppilaille liput alennushintaan (10€) Liput 20/15 € Korundista tai www.lippu.fi.